سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتاب صلاح الدین ایوبی

کتاب صلاح الدین ایوبی نوشته آلبر شاندور با ترجمه محمد قاضی در خصوص زندگی صلاح‌الدین یوسف ایوبی که به صلاح الدّین شهرت دارد، بنیان‌گذار دولت ایّوبیان مصر و شام است. او را از فرمانروایان بزرگ اسلامی در نیمه? دوم سده? ششم هجری می‌دانند که صلیبیان را در نبرد حِطّین شکست داد و بیت‌المقدس را در سال 1187 از آنان بازپس گرفت. در جنگ سوم صلیبی با ریچارد یکم شیردل صلح کرد؛ شش سال بعد در دمشق درگذشت و در مسجد جامع اموی دفن شد.

صلاح الدین ایوبی از کردهای مسلمان بود که قدرت او سرزمین‌های مصر و شام و شمال عراق و یمن و حجاز را دربر گرفت. وی پیش از رسیدن به سلطنت، در دمشق ملقب به صلاح‌الدین گردید و سپس در مصر ملقب به «الملک الناصر» گردید. او توانست اغلب سرزمین‌های پادشاهی بیت‌المقدس و شهر قدس را آزاد سازد و این باعث آغاز جنگ سوم صلیبی به فرماندهی پادشاه فرانسه و انگلستان و آلمان گردید.

ایوبیان دودمانی کردتبار بودند که از 1171 تا 1260/1250م در مصر و سوریه و عراق فرمانروایی کردند. پایتخت‌های ایشان دمشق و قاهره بود. او برای پیروزی در جنگ‌های صلیبی جهان اسلام را متحد کرد. او در دوران حکومتش دو هدف عمده را دنبال می‌کرد: استوار ساختن قدرت حکومت برای خود و خاندان ایوبی، جنگ با صلیبیون؛ که به هر دو، تا حدود زیادی دست یافت.

خرید اینترنتی کتاب در فروشگاه شلفی