سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کتاب انسان خداگونه

 

خرید کتاب انسان خداگونه در فروشگاه اینترنتی کتاب شلفی

کتاب انسان خداگونه نوشته یووال نوح هراری و ترجمه زهرا عالی توسط انتشارات نشر نو منتشر شده است. شلفی تلاش می کند در این صفحه توضیح جامعی در خصوص کتاب ارائه نماید تا کار تصمیم برای خرید کتاب انسان خداگونه برای شما کاربران راحت تر شود.

درباره کتاب انسان خداگونه

قصد بر این است تا در این بخش توضیحی در خصوص کتاب انسان خدا گونه ارائه شود. بعد از بررسی کتاب به این نتیجه رسیدیم که مقدمه مترجم کتاب معرفی خوبی از کتاب است. بر این اساس در ادامه مقدمه مترجم کتاب آورده می شود:

کتاب انسان خداگونه، تاریخ مختصر آینده، در واقع ادامه کتاب پیشین همین نویسنده است با نام انسان خردمند، تاریخ مختصر بشر. نویسنده در این کتاب نیز کمابیش همان آرایی را پی می‌گیرد که در کتاب پیشین مطرح کرده است. تاریخ را از منظری کلان می‌نگرد، دوران‌های تاریخی را می‌کاود و سه انقلابِ کلی را در تاریخ بشر مشخص می‌کند. در دوره نخست، بشر در احاطه ذاتی برتر است که معیار خیر و شر محسوب می‌شود. اما این ذات برتر نمی‌تواند بر بشر حکم براند مگر به واسطه نمایندگانی بر زمین. این نمایندگان بر اساس متون مقدس حیات و ممات آدمی را تفسیر و تعیین می‌کنند. گناه را تعریف می‌کنند، معصیت کار را در دنیا عقوبت می‌دهند و حکم عقوبت او در آخرت را نیز برایش تشریح می‌کنند. این انقلاب در واقع انقلاب علیه چندخدایی دوره پیشین بود. با پیدایش اومانیسم، بشر بر آنچه خود بدان سلطنت بخشیده بود می‌شورد و فرمانروای عالم و فرمانروای خود می‌شود. البته چنین نیست که مشروعیت آن ذات برتر یکسره و در ذهن همه آدمیان به یکسان منقضی شود. متدینان هرگز سلطنت مطلق انسان را باور نکردند اما زمانه یک‌سر تغییر کرده بود. انسان خود را تعریف کرد، نظام ایستای پیشین را منقضی کرد، باور به خدای یگانه را به حوزه شخصی راند، و نظام نوینی بر اساس محوریت انسان بنا کرد. در این دوران، که کمابیش هنوز بر دوام است سه ایدئولوژی سر بر‌آورد: سرمایه‌داری، سوسیالیسم و فاشیسم. جریان غالب اما همواره سرمایه‌داری لیبرالیستی بود که پس از پایان جنگ جهانی دوم به حرکت ادامه داد و کماکان نگره غالب ذهنیت بشر است.

ادامه مطلب در لینک زیر:

کتاب انسان خداگونه

شلفی